Uppdaterad 26.1.2024

 

Köpinformation

Produkter på mydreamday.se säljs av My Dream Day, en filial av OIDO Ab, företagsnummer 2832503-4. My Dream Day säljer produkter till personer som är myndiga. När du handlar via Internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Denna lag skyddar dig som konsument när du handlar på distans. My Dream Day förbehåller sig rätten till eventuella förändringar i sortimentet samt pris och har rätt att ta bort produkter innan ett köp har genomförts. När du har gjort din beställning får du en automatisk orderbekräftelse via e-post. Spara e-postmeddelandet med orderbekräftelsen så att du kan kontrollera innehållet i din beställning. Ha gärna orderbekräftelsen framför dig när du kontaktar vår kundtjänst.

Produktpriserna inkluderar moms. Kunden godkänner de leverans- och returvillkor som gäller för varje beställning. Vårt minsta orderbelopp är 100 kr. 

 

Ångerrätt och returer

Du har 30 dagars returrätt från mottagningsdagen av paketet.

Returrätten gäller endast för oanvända och säljbara produkter i originalförpackning. Om din retur inte uppfyller dessa krav, förbehåller vi oss rätten att inte acceptera returen och inte återbetala produktens värde.

Ångerrätten gäller inte för:

  • Produkter som klassificeras som livsmedel
  • Kosmetika eller hygienprodukter (t.ex. smink, kontaktlinser, peruker, ansiktsmasker)
  • Produkter som är specialtillverkade eller beställda enligt köparens önskemål.
  • Outlet-/rea-produkter
  • Returrätten gäller inte för företag.

För att returen ska vara giltig, måste den returnerade produkten vara oanvänd, ha alla etiketter intakta, vara i sin ursprungliga förpackning, och vara i säljbart skick.  Produkten måste packas noggrant för att undvika skador under returtransporten. Om detta inträffar blir ansvaret för skadorna överfört till kunden.

Outlösta paket, är inte detsamma som en retur. För outlösta paket debiterar vi en avgift på 150 SEK för försändelser som inte hämtas ut inom angiven tid, för att täcka fraktkostnaden och returkostnaden.

Om produkterna returneras till oss på grund av felaktig adressinformation eller kontaktinformation ersätter vi inte leveranskostnaderna utan debiterar dem enligt det gällande prislistan från transportföretaget. Kunden ansvarar för att all information på kassasidan fylls i korrekt innan du godkänner ordern; detta inkluderar bland annat adress, kontaktinformation för avisering för transportbolaget (telefonnummer och e-postadress), leverensmetod och utlämningsställe.

Returavgift

Vid retur debiteras en returavgift på 49 kr som dras av från det belopp som återbetalas.

Returnerar du hela din beställning, återbetalar vi även fraktkostnaden för din ursprungliga beställning, förutsatt att du har valt den billigaste fraktmetoden vid beställningstillfället. 

När produkten/produkterna som returnerats har mottagits kommer priset på produkterna att krediteras enligt den betalningsmetod som användes vid köpet, minus kostnaden för returen. Återbetalningen sker inom 14 dagar efter vi mottagit din retur.

För outlösta paket debiterar vi en avgift på 150 SEK. Om produkterna returneras till oss på grund av felaktig adressinformation eller kontaktinformation, ersätter vi inte leveranskostnaderna utan debiterar dem enligt det gällande prislistan från transportföretaget.

Returnera vara:

  • Packa varan noggrant och emballera väl så att varan är skyddad under transport.
  • Bifoga ett kvitto eller en lapp med ditt ordernummer och namn.
  • Använd returadresskortet som medföljer ordern och lämna paketet på ett PostNord-ombud.
  • OBS! Spara kvittot för returen tills du har fått återbetalningen från oss.

OBS! Den returnerade produkten måste vara oanvänd, ha alla etiketter intakta, vara i sin ursprungliga förpackning, och vara i säljbart skick.

 

Reklamation

Om du har fått en felaktig produkt, felaktigt antal produkter eller om det finns ett fel på produkten, ska du omedelbart meddela oss via e-post på adressen: kundservice@mydreamday.se

  • Kontakta oss så snart du upptäcker ett produktfel, men senast inom 2 månader.
  • Ange ordernumret i meddelandet och skriv en tydlig beskrivning av felet. Ta bilder på förpacknings- och produktskador samt produktfel och bifoga dem i e-posten. Ta bilder så att hela produkten syns i bilden och skadan är tydligt synlig. Skriv också en tydlig beskrivning av felet.
  • Skicka inte tillbaka felaktiga produkter till oss innan du har kontaktat vår kundtjänst.
  • Om en produkt har skadats under transporten eller levererats felaktigt, ska detta meddelas till oss inom 7 dagar från mottagandet av produkten.

Vår kundtjänst behandlar din reklamation och kontaktar dig så snart som möjligt. Om produktfelet bedöms vara ett tillverkningsfel eller transportskada, återbetalar vi leveranskostnaden, returkostnader samt produktens pris i samband med returen. Om det finns andra produkter i beställningen utöver den reklamerade produkten, återbetalar vi inte den ursprungliga leveranskostnaden. Om du returnerar den reklamerade produkten är det viktigt att du behåller returkvittot tills vi har behandlat din reklamation. Om du accepterar en eventuell prisreduktion som lösning, avstår du från rätten till reklamation och retur för det ersatta felet.

 

Betalning

Betalningsmetoderna för My Dream Day behandlas via Klarna eller PayPal. My Dream Day garanterar att de betalningsmetoder som vi använder i vår webbshop är säkra för våra kunder.

Via klarna kan du betala med banköverföring, kort, faktura eller delbetalning. Klarna fullständiga villkor hittar du här (https://www.klarna.com/se/villkor/).

 

Frakt och leverans

Våra proukter levereras normalt inom 2-4 arbetsdagar. Vi levererar beställningar med PostNord till hela Sverige. 

My Dream Day ansvarar inte för att leveransen förhindras, försvåras eller försenas på grund av yttre omständigheter. 

 

Leveransavgifter

Leveransavgifterna bestäms av det valda leveransalternativet. Leveranskostnaderna visas i din varukorg eller på betalningssidan. Vi har gratis leverans på alla beställningar över 990 kr. 

 

Force majeure

My Dream Day kan inte hållas ansvarig för förseningar som orsakas av omständigheter utanför dess rimliga kontroll. Dessa inkluderar, men är inte begränsade till, allmänna arbetskonflikter, krigshandlingar, bränder, blixtnedslag, terroristattacker, ändringar i officiella bestämmelser, tekniska problem, fel i el-/tele-/datorförbindelser eller annan kommunikation samt fel och förseningar i tjänster som tillhandahålls av underleverantörer på grund av ovanstående omständigheter. Under sådana omständigheter ska skyldigheten att betala skadestånd och vidta andra åtgärder upphöra.

Länkar till andra webbplatser

Eventuella länkar från My Dream Day till andra webbplatser är endast avsedda som information. My Dream Day ansvarar inte för innehållet på andra sidor som har skapats eller publicerats av någon annan än My Dream Day. My Dream Day har inte granskat det material som finns på andra webbplatser och ansvarar inte för innehållet på sidor utanför webbplatsen. Din användning av sådana webbplatser sker på dina egna villkor och omfattas av deras egna sekretessvillkor.

 

Registrera dig som kund på My Dream Day

Webbplatsen My Dream Day (mydreamday.se) samlar in personuppgifter när en användare registrerar sig som användare av tjänsterna, som kund i webbutiken, när han eller hon deltar i tävlingar eller på annat sätt lämnar personuppgifter till My Dream Day. De personuppgifter som användaren lämnar samlas in och lagras i My Dream Days kundregister. Personuppgifter kommer inte att lämnas ut för direkt marknadsföring. Uppgifterna i registret kan endast användas av My Dream Day för elektronisk direktmarknadsföring om användaren har gett sitt samtycke. My Dream Day förbehåller sig rätten att lämna ut information om användaren till myndigheterna om användaren har agerat i strid med lag och god sed. Användaren har rätt att kontrollera de personuppgifter som rör honom/henne, ändra dem eller radera dem helt ur registret.

My Dream Days integritetspolicy hittar du här.

 

Användarens ansvar och skyldigheter

Du är ansvarig för all användning av ditt användarnamn och lösenord och för att se till att sådan användning överensstämmer med villkoren i detta avtal. Du är ansvarig för att ditt lösenord hålls hemligt. Användaren samtycker till att använda tjänsten endast för lagliga och rättvisa ändamål. Du samtycker till att inte publicera eller överföra något material i tjänsten som är olagligt, olämpligt, uppmanar till eller främjar sådant beteende. Användaren ansvarar för alla kostnader för att förvärva och underhålla den hårdvara, programvara och telekommunikationsförbindelser som krävs för att använda tjänsten, samt för alla andra kostnader som uppstår i samband med användningen av tjänsten. Användaren ska vara fullt ansvarig för all skada som orsakas Tjänsteleverantören, andra användare och tredje part genom att han eller hon använder Tjänsten i strid med detta avtal, lag eller god sed.

Användaren kan lämna en produktrecension efter köpet. Vi förbehåller oss rätten att inte publicera recensioner som inte följer följande riktlinjer:

  • Recensionen ska vara klar och begriplig på det svenska språket.
  • Recensionen får inte vara kränkande eller diskriminerande.
  • Recensionen får inte vara vilseledande.
  • En produktrecension är en redogörelse för kundens eget intryck av produkten och måste vara jämförbar med andra produkter i samma produktkategori.

 

Priser

My Dream Day förbehåller sig rätten att ändra priserna när som helst. Det pris som anges i webbutiken vid beställningen gäller för hela beställningstiden. My Dream Day förbehåller sig rätten att annullera en beställning vid ett tydligt prisfel, oavsett orsaken till felet (t.ex. programmeringsfel, skrivfel etc.) Ett tydligt prisfel i webbutiken innebär att produktens pris tydligt och väsentligt skiljer sig från produktens korrekta prisnivå.