Uppdaterad 30.8.2022

Vem är ansvarig för behandlingen av dina personuppgifter

OIDO Oy Ab, vars företagsnummer är FI28325034 ("My Dream Day"), "vi" är ansvariga för behandlingen av dina personuppgifter.
Din integritet är viktig för oss. De personuppgifter som vi samlar in från våra kunder behandlas på ett säkert sätt och i enlighet med personuppgiftslagen i syfte att hantera kundrelationen. Personuppgifter samlas in när du lämnar och uppdaterar dina personuppgifter, bland annat när du beställer produkter som vi säljer, registrerar dig som kund i My Dream Day online shop eller prenumererar på vårt nyhetsbrev.

Om du har några frågor om behandlingen av dina personuppgifter eller om du vill kontakta oss för att kontrollera dina rättigheter kan du kontakta oss - det enklaste sättet att nå oss är kundservice@mydreamday.se eller genom att använda vår chattjänst.

Hur behandlar vi dina uppgifter?

Vi använder dina personuppgifter för följande ändamål:
- För att hantera och skicka dina inköp från oss.
- För att hantera det konto som du har skapat.
- För att skicka marknadsföring till dig via e-post och SMS.
- Vi har rätt att behandla och avslöja informationen i registret för legitima ändamål (t.ex. direktmarknadsföring) i enlighet med personuppgiftslagen (1998:204).
- för att skapa skräddarsydda erbjudanden som är riktade till dig utifrån din beställningshistorik och de produkter som du har visat intresse för, t.ex. genom att klicka på dem i ett nyhetsbrev eller SMS eller genom att lägga produkter i din varukorg.
- för att följa lagar och förordningar.
- förbättra webbplatsens funktionalitet för att ge dig en så lyckad shoppingupplevelse som möjligt.

För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

Hur skyddar vi dina personuppgifter?

My Dream Day och våra partners har vidtagit ett antal organisatoriska och tekniska säkerhetsåtgärder för att skydda dina personuppgifter. Vi strävar aktivt efter att följa EU:s allmänna dataskyddsförordning (GDPR), vilket är anledningen till att du till exempel kan radera ditt konto i dina inställningar. Vi har ett antal IT-system och funktioner som hjälper oss att skydda dina personuppgifter från obehörig eller olämplig behandling. Dessutom säkerställer våra interna rutiner att dina uppgifter inte är tillgängliga för ett onödigt antal personer. Kunddata behandlas via ett säkert, krypterat SSL-nätverk. SSL-certifikatet är utfärdat av Comodo Certification Authority och alla My Dream Days servrar finns i Norden.

Hur kan kunderna kontrollera sina uppgifter?

De flesta uppgifter, t.ex. orderhistorik, önskelistor, kunddata eller prenumerationer på nyhetsbrev, kan du kontrollera genom att logga in på ditt konto. Du kan välja bort användningen och behandlingen av dina uppgifter i marknadsföringssyfte och kontrollera dina personuppgifter genom att kontakta My Dream Day:s kundservice.

 

Måste du lämna ut dina personuppgifter till oss, och vad händer om du inte gör det?

För att vi ska kunna erbjuda dig tjänster och ingå ett avtal med My Dream Day (för att utföra ett köp) måste du ge oss vissa personuppgifter. Om du till exempel inte lämnar de personuppgifter som krävs för att uppfylla våra avtalsförpliktelser (exempelvis leveransadress) kan vi inte leverera de produkter som du har beställt.

Det krävs till exempel ditt samtycke om du vill få framtida nyhetsbrev, sms eller e-post med information och erbjudanden.