VANLIGA FRÅGOR

 

1. Hur snabbt får jag mitt paket?

Vi strävar alltid efter att skicka alla beställningar inom 24 timmar efter köpet. Om du beställer före kl. 10.00 en vardag åker beställningen iväg samma dag.

  • PostNord levererar ditt paket inom 2-4 vardagar till det utlämningsställe du valt i kassan.
  • Hemleverans: Leverans till hemdörren inom 2-4 vardagar.

 

2. Vad kostar frakten?

PostNord till utlämningsställe 49 kr.

PostNord Hemleverans 99 kr.

Vi har fri frakt på alla beställningar över 990 kr.

 

3. Hur gör jag en retur?

Returrätt

Vi erbjuder 30 dagars returrätt istället för den lagstadgade 14 dagars ångerrätten.

Observera att returrätten inte gäller:

  • Produkter som klassificeras som livsmedel
  • Kosmetika eller hygienprodukter (t.ex. smink, kontaktlinser, peruker, ansiktsmasker)
  • Produkter som är specialtillverkade eller beställda enligt köparens önskemål.
  • Outlet-/rea-produkter
  • Returrätten gäller inte för företag.

OBS! Den returnerade produkten måste vara oanvänd, ha alla etiketter intakta, vara i sin ursprungliga förpackning, och vara i säljbart skick. Annars kan vi inte acceptera returen.

Returnera vara:

  • Packa varan noggrant och emballera väl så att varan är skyddad under transport.
  • Bifoga ett kvitto eller en lapp med ditt ordernummer och namn.
  • Använd returadresskortet som medföljer ordern och lämna paketet på ett PostNord-ombud.
  • OBS! Spara kvittot för returen tills du har fått återbetalningen från oss.

Returkostnader:

Vid retur debiteras en returavgift på 49 kr som dras av från det belopp som återbetalas.

Returnerar du hela din beställning, återbetalar vi den ursprungliga leveranskostnaden om du valde det billigaste leveranssättet vid beställningstillfället.

Återbetalning sker via samma betalningssätt som du använde vid beställningen. 

Observera!

  • Outlöst paket – Vi debiterar en avgift på 150 SEK för försändelser som inte hämtas ut inom angiven tid, för att täcke fraktkostnaden och returkostnaden.
  • Vi behandlar din retur så fort som möjligt efter att vi har mottagit din retur, normalt inom 2 veckor.
  • Återbetalning sker via samma betalningssätt som du använde vid beställningen. 
  • Den returnerade produkten måste vara oanvänd, ha alla etiketter intakta, vara i sin ursprungliga förpackning, och vara i säljbart skick. Annars kan vi inte acceptera returen.
  • Om produkterna returneras till oss på grund av felaktig adressinformation eller kontaktinformation ersätter vi inte leveranskostnaderna utan debiterar dem enligt gällande prislistan från transportföretaget. Kunden ansvarar för att all information på kassasidan fylls i korrekt innan du godkänner ordern; detta inkluderar bland annat adress, kontaktinformation för avisering för transportbolaget (telefonnummer och e-postadress), leverensmetod och utlämningsställe.

 

4. Bytesrätt

Önskar du byta en vara hänvisar vi dig till att lägga en ny order via vår hemsida, mydreamday.se, och returnera den tidigare mottagna produkten enligt returanvisningarna som du hittar under "Hur gör jag en retur".

 

5. Reklamation

Om du har fått en felaktig produkt, felaktigt antal produkter eller om det finns ett fel på produkten, ska du omedelbart meddela oss via e-post på adressen: kundservice@mydreamday.se

  • Kontakta oss så snart du upptäcker ett produktfel, men senast inom 2 månader.
  • Ange ordernumret i meddelandet och skriv en tydlig beskrivning av felet. Ta bilder på förpacknings- och produktskador samt produktfel och bifoga dem i e-posten. Ta bilder så att hela produkten syns i bilden och skadan är tydligt synlig. Skriv också en tydlig beskrivning av felet.
  • Skicka inte tillbaka felaktiga produkter till oss innan du har kontaktat vår kundtjänst.
  • Om en produkt har skadats under transporten eller levererats felaktigt, ska detta meddelas till oss inom 7 dagar från mottagandet av produkten.

Vår kundtjänst behandlar din reklamation och kontaktar dig så snart som möjligt. Om produktfelet bedöms vara ett tillverkningsfel eller transportskada, återbetalar vi leveranskostnaden, returkostnader samt produktens pris i samband med returen. Om det finns andra produkter i beställningen utöver den reklamerade produkten, återbetalar vi inte den ursprungliga leveranskostnaden. Om du returnerar den reklamerade produkten är det viktigt att du behåller returkvittot tills vi har behandlat din reklamation. Om du accepterar en eventuell prisreduktion som lösning, avstår du från rätten till reklamation och retur för det ersatta felet.

 

6. Har ni en fysisk butik?

Vi har ingen fysisk butik eller showroom. Våra produkter kan endast köpas från vår webbutik på mydreamday.se.

 

7. Vilka betalningsalternativ har jag?

Betalningstransaktioner hanteras av Klarna Ab. 

Med Klarna kan du handla enkelt, flexibelt och säkert på nätet. Du kan välja mellan Klarna Direkt (Bank eller kortbetalning), Klarna Faktura (betala senare) eller delbetalning (dela upp).

Klarna logo

 

8. Kan jag göra en beställning utan att registrera mig?

Så klart! Du kan enkelt handla på mydreamday.se utan att registrera dig. Du kan också registrera dig som kund efter att du gjort en beställning. Genom att logga in med din inloggning kan du se dina beställningar, följa hur din beställning fortskrider och prenumerera på vårt nyhetsbrev för att vara bland de första att få information om nya produkter, kampanjer och tävlingar.

 

9. Kan jag ta bort produkter från min beställning?

Detta är möjligt så länge beställningen ännu inte har behandlats. Kontakta kundtjänst (kundservice@mydreamday.se) med ditt ordernummer och eventuella ändringar så snabbt som möjligt så reder vi ut situationen.

 

11. Den produkt jag vill ha är slut, när kommer den att finnas tillgänglig igen?

Vi försöker alltid att fylla på varor som inte finns i lager så snabbt som möjligt. Ibland händer det att produkten är slut hos tillverkaren och då kan det ta flera veckor innan produkten åter finns i lager. På produktsidan kan du beställa en lagernotis, som meddelar dig via e-post när en produkt är tillgänglig igen (kräver inloggning).

 

12. Är det säkert att handla via My Dream Day?

Ja, hela webbplatsen är SSL-säkrad, vilket innebär att all trafik är krypterad och naturligtvis även alla transaktioner.

 

13. Kan företag beställa från My Dream Day?

Absolut! I kassan kan du fylla i företagets uppgifter.